2012. november 22., csütörtök

Christmas Decoration / Karácsonyi dekoráció


I’m really not a fan of the green and red Christmas decoration, as I don’t like red colour. I prefer the muted, sophisticated shades to the harsh ones. Green is simply great, I like to bring  the fresh green leaves into my home during cold and grey winter days. I’m sure I will decorate with yew and pine branches this year and plan to do something special, not the usual – bit dull – décor.

I thought to make something into my office too. Fortunately I have my own room where I had right to decide about the design and wanted to matches the decoration as well. As the colours are blue (carpet) white with a hint of apple green (walls) and beech (furniture) I decided to use these colours in the decoration too.

I painted a terracotta pot to sky blue then lime-tilleul mixture and sanded it back a bit. Placed a large cone into it and covered with green moss. Then came the harder part: I screwed holes into 1 pound of chestnut, 30 pieces of almond and 16 pieces of cinnamon and glued patchwork needles into them. When they were completely dry I pierced and glued them into the cone. I used chocolate bonbons and blue glass beads as additional decorations plus a chocolate brown and blue ribbon.

Now it sits on my table and the scent of the cinnamon fills the air. It is not just a Christmas decoration, it serves well in the winter season in general.
 
 
 
 

More decoration ideas will follow in the next weeks :)

 

Just to be honest… the chocolate bonbons are fake ones…. I made them of Fimo clay.

 

 

Have a nice week,

Orsi

******************************


Nem vagyok nagy rajongója a zöld-vörös karácsonyi dekorációnak, mert nem szeretem a piros színt. Jobban szeretem a tompább, finomabb árnyalatokat a harsány színeknél. A zöld egyszerűen mesés, szeretek behozni egy darab természetet a lakásba a hideg és szürke téli napokon. Biztos vagyok benne, hogy tiszafa és fenyőágakkal fogok idén is dekorálni, de tervezek valami különlegeset, nem a szokásos – kicsit unalmas – dekorációt.

Idén arra gondoltam, hogy a munkahelyemre is készítek valamit. Szerencsére saját szobám van, ahol jogom volt beleszólni abba, hogy milyen legyen a környezetem, így ehhez igazítottam a dekorációt is. A használt színek kék (padlószőnyeg), fehér egy kevés almazölddel (falak) és bükk (bútor), ezért ezeket a színeket akartam használni a dekorációban is.

Egy terrakotta cserepet égkékre, aztán lime és mimóza keverékére festettem, és kicsit visszacsiszoltam. Egy nagy tűzőhab kúpot tettem a cserépbe, és mohával borítottam. Ezután jött a dolgok neheze: fél kg szelíd gesztenyébe, 30 szem mandulába és 16 darab fahéjrúdba lyukat fúrtam fúróval és gombostűt ragasztottam beléjük. Amikor teljesen megszáradtak, akkor beleszúrtam őket a kúpba (egy kis ragasztóval megtoldva, mert a súlyuk miatt a szállítást nem bírták volna el). Csokibonbonokat és kék üveggyöngyöket használtam dekorációnak, valamint egy csokoládébarna-kék szalagcsokrot.

Most az asztalomon ücsörög,  és fahéjillattal tölti meg a szobát. Az a legjobb benne, hogy nem szimplán karácsonyi dekoráció, hanem az egész téli szezont kiszolgálja.

Az elkövetkező hetekben még írok néhány dekorációs ötletről.

 

Hogy őszinte legyek…. hmm… a csokoládék nem valódik… én készítettem őket Fimo gyurmából.

 

 

Szép hetet nektek,

Orsi

 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett Orsi! Még szerencse, hogy fimo csokik :) (nálam legalábbis nem maradna meg túl sokáig dísznek) Várom a további ötleteket!

    VálaszTörlés